Ik kom in actie voor het Marikenhuis

Op vrijdag 18 juni lieten zeven ondernemers uit Nijmegen en omgeving zich opsluiten in het Marikenhuis en slechts gewapend met laptop en telefoon zetten deze ondernemers hun netwerk in met als doel geld in te zamelen voor dit inloophuis.
Als een van de founders van het Marikenhuis was het voor Arnoud Schoffelmeer (Ideska) bijna vanzelfsprekend om zich op 18 juni voor het goede doel te laten opsluiten: "Al voor de opening van het Marikenhuis was ik nauw betrokken bij alle voorbereidingen om 'ons' inloophuis tot een warme en vertrouwde plek te maken voor onze aanstaande gasten. Nu, zes jaar na de opening, is het Marikenhuis niet meer weg te denken in de psychosociale ondersteuning voor iedereen die geraakt is (geweest) door kanker. "
“De coronacrisis treft het Marikenhuis niet alleen in financiële zin, maar heeft ook grote gevolgen voor hun doelgroep: mensen met kanker, hun naasten en nabestaanden. Hoewel het de goede kant op lijkt te gaan, leven we nog steeds in een tijd waarin de reguliere zorg onder druk staat en isolement voor de kwetsbaren op de loer ligt”.
"Ik probeer op 18 juni een aantal collega-ondernemers zover te krijgen dat ze het Marikenhuis voor een aantal jaren willen ondersteunen. Ik heb goede hoop dat dat gaat lukken"
En of dat gelukt is! Joep Burghouts en Arnoud Schoffelmeer gebruikten ook andere kanalen (bijv. via het Nationaal Fonds tegen Kanker) om geld te doneren en haalden daarmee ruimschoots het streefbedrag. Alles opgeteld, inclusief de bijdragen die binnenkwamen via de Huis-in-actiepagina's van de ondernemers werd op 18 juni jl. maar liefst €55.250 binnengehaald voor het Marikenhuis. Plus de toezegging van structurele financiele ondersteuning van het Marikenhuis gedurende de komende jaren.
Arnoud's badges

Actiepagina gemaakt

Foto's toegevoegd

E-mails verstuurd

Aan eigen actie gedoneerd

Streefbedrag behaald

Streefbedrag verhoogd

Top fondsenwerver

Gedeeld op social media
