Op de fiets naar Parijs

van Guus en Leonie

Wij fietsen tegen kanker

Zaterdag 8 juli vertrekken wij ( Guus en Leonie) op de racefiets naar Parijs.

Wij komen in actie om geld op te halen voor kankeronderzoek. Dat is heel hard nodig, want nog steeds krijgt 1 op de 3 mensen in Nederland te maken met kanker. Sponsor ons en help KWF met de financiering van belangrijk onderzoek naar kanker. Wij fietsen tegen kanker en voor het leven. Namens ons en KWF: dankjewel!

Mijn badges

Mijn updates

De eindbestemming!!

We zijn er!!

Nou daar is dan de laatste dag👌💪. Nadat we het tentje en alles weer op de fiets gepakt hadden even langs de bakker voor de bevoorrading. Toen gelijk klimmen. De eerste 20 km was behoorlijk op en neer. Best lastig met de vermoeide beentjes, maar het ging. Af en toe even de route zoeken en al snel was het meer bewoond gebied en zagen we de vliegtuigen richting Charles de Gaulle gaan.

Nog een frisje in een voorstadje en toen kwamen we op een fietspad langs de rivier van een km of 25 en reden we zo Parijs in. Ook in de stad best veel fietspaden dus dat was nog goed te fietsen. De Sacre  coeur gespot, en de moulin rouge gezien en toen kwamen we steeds dichter bij het doel: de Arc de Triomphe en de Eiffeltoren. Wat een drukte, maar zo mooi! Doel bereikt!! 600 km op de teller in 6 dagen.

Dag 5

Thursday 13th Jul
Vandaag al weer dag 5. Na een lekker nachtje in Laon in een caravan vanmorgen weer op de fiets. Iets minder soepeltjes toch wel. Het was wel heerlijk afgekoeld, dus dat was fijn. Het was weer heuvel op en af, en weer op. Dat Frankrijk is toch lang zo plat niet.
Even in een dorpje een baguette en ham gehaald voor ontbijt en weer verder. Veel klimmen, had ik al gezegd dat het veel klimmen was? De fiets navigatie maakte even een foutje door ons de snelweg op te sturen, maar dat toch maar niet gedaan. Even via een hele mooie omweg naar soissons. Daar even een frisje en wat lekkers en dan maar weer door.
Heel veel heel oude kerken, soms zelfs met kat. En ook nog een dood wild zwijn langs de weg, je kan maar wat wild spotten zo. Het is even zoeken naar campings hier in de regio, maar er toch 1 gevonden na 90 km. Vlak aan de route, een beetje vergane glorie, een leuke hond, maar wel lekker rustig. En dat kunnen we wel gebruiken. Vroeg naar bed vanavond en morgen het laatste stukje naar Parijs. Nog 65 km tot de Eiffeltoren💪

Dag 4

Thursday 13th Jul
Dag 4;
Nadat we wakker werden door de vogeltjes ons kampje weer opgebroken. Het zou weer een warme dag worden, en dat door de hel van het noorden. We begonnen weer in het bos op een oud spoorlijntje, in Chimay even wat proviand ingeslagen voor onderweg. We zouden niet veel tegenkomen. Daarna veel klimmen en een verdacht stil bospad, wat waarschijnlijk niet helemaal voor wielrennen bedoeld is, maar het was een mooie route dus tja.
Door naar Saint Michel, daar extra drinken en eten in de super gehaald, en dat bleek een juiste inschatting want daarna was het alleen maar verlaten dorpjes, wel mooi, maar niets te halen. Het ging op en neer en met de warmte door die open velden tegenwind was het zwaar. Stukjes 8 procent omhoog met bepakking nekt je aardig. Maar gelukkig konden we elkaar er doorheen helpen.

In Pierrepont kon ik echt even niet meer en belanden we op een pleintje in de schaduw. Weer niets te krijgen. Tot er een oud en heel krom mannetje naar buiten kwam en gebaarde dat we onze bidons mochten vullen🥰. Guus met het mannetje mee en hij kreeg nog een pak koekjes ook💪. Dat was de redding van de dag. De man uitvoerig bedankt. Gedronken en gegeten weer door. Ik in het wiel bij Guus en zo kwamen we toch in Laon.

Dag 3

Thursday 13th Jul
Na een heerlijke nacht in een hotel weer vertrokken vanmorgen, lekker op tijd langs de supermarkt voor de nodige ontbijt energie. Dan Tienen uit de Benjaminse route naar parijs oppakken, naar het bier dorp Hoegaarden daar gaan we een Ravel op, dat is een oude spoorlijn verbouwd tot prachtig fietspad. We klimmen, maar zo geleidelijk hebben we het bijna niet door en binnen no time zijn we in Namur. Langs de citadel, of toch erover? Een compromis; ik blijf bij de spullen en Guus knalt de Citadel op. Na een poosje komt hij weer naar beneden en dan door naar Dinant langs de Meuse.

Heerlijk fietsen daar, en prachtige omgeving. Een drankje en broodje langs het water en overleg, wat te doen? Toch maar door naar Marienbourg, weer over een oud spoorlijntje. Aldaar blijkt de camping een caravan park en kunnen we er niet terecht. Even naar de supermarkt voor proviand en zo komen we op een bivak plaats voor langzaam verkeer. Midden in de middle of nowhere. 125 km in de benen en weer dichter bij Parijs.

Dag 2

Thursday 13th Jul
Vanmorgen lekker op tijd de tent weer op de fiets gepakt en vertrokken voor de echte warmte. En warm werd het😜. Onderweg een bakker gevonden voor een lekker ontbijtje en vol goede moed op pad. De temperaturen liepen steeds meer op en even stoppen voor het nodige koude water en cola was wel nodig. Helaas ook weinig schaduw op de route, dus bakken maar. 38 graden op de borden is gek zat. Toen we even in een dorpje onder de bomen wat dronken zagen we dat er code oranje wegens onweer zou zijn vanaf 3 uur. Even gekeken naar de route en besloten om na 70 km een hotelletje te boeken om niet in het slechte weer terecht te komen. Dus een heerlijk bedje en douche, en de fietsen in de schuur. We hebben weinig foto’s van vandaag, want de telefoons waren even oververhit als wij🥵. Veilig onder dak, en morgen weer door👌

De eerste dag

Saturday 8th Jul
Vanmorgen vroeg zijn we vertrokken voor de eerste etappe. Op richting het pontje bij Schoonhoven. Daar even een eerste bakkie en appeltaartje gegeten. Daarna richting Gorinchem en door naar het veer bij Sprang-Capelle. Af en toe even pauze in de schaduw en smeren. We dachten daar ergens wel weer een plekje voor de lunch te vinden aangezien het in Brabant toch overal gezellig is, dat viel even tegen.
Er was een hoop dicht en zo lunchten we uiteindelijk in De Moer na 85 km.

Na de lunch was het weer even opstarten en zoeken naar de start van het Bels Lijntje van Tilburg naar Turnhout. Wat een mooie route, langs een oude spoorlijn, door Baerle Nassau. Na een hoop sprintjes bij grensovergangen, die hebben ze daar een hoop, nog een ijsje onderweg om weer af te koelen.
Een hoop gezien onderweg, en nu op de camping net voor Turnhout in een prachtig natuur gebied. De eerste 125 km zitten er op!

Mijn donateurs

Gerarda En Albert Meirmans

Goed gedaan!

Mac Turk

Nog een toegift van mij. Knappe prestatie van jullie. Liefs van Tante Mac.

Piet Roessen

Zet m nog even op! Xx

Mascha En Ivo Van

Andrea

Impressive initiative! I wish you success and have a safe journey...

Jan En Gerda Volgering

Veel succes

Ilse

Heel veel succes!!! Ilse en Evert

Cyntia Buijs

Ik ben zoooo ontzettend trots op jullie!!! Dikke kus Cyntia

Annemarie

Leonie succes, goed bij Guus in het wiel blijven😜

J Halma

Succes toppers

Anoniem

Succes met jullie mooie uitdaging!

Esther Van Der Jagt

Marieke

Succes!!!

Jan Van Der En Wil

Dre , Ramona , Lars , Mees En Stan Jansen

Heel veel succes gewenst! Mooi doel Dre, Ramona Lars Mees en Stan Jansen

Fam Langelaan

Succes met jullie fietstocht en inspanning voor het goed doel!

Wendy

Super dat jullie dit doen! Succes!

100.4

Goed bezig succes.

Tamara Roessen

Sandra

Suc6 Leo&Guus

Ingrid

Zet hem op! Geweldig mooi dat jullie dit samen gaan doen!

Ronald En Jolanda

Heel veel succes toppers!!

5.4

Corrine Van Den Berg

Esther Oudshoorn-roessen

Succes samen.

Monique

Succes Guus en Leonie! Mooi ritje! 💪💪💪

Ar & Aal

Veel succes, zal een mooie trip worden!

Patricia Schouten

Toppers , dit kunnen jullie !

Caro Van Os

Succes toppers 💪

Tanja Bo

Heel veel succes en ook plezier jullie kunnen het

Alain

Succes!

Mi Turk

Heel veel plezanten samen Leonie & Guus en succes !!!

Diana Vd Van Der Geest

Leonie Van Der Hoorn

5.4

Jolanda Nowée

Veel succes en plezier! Mooi om samen te doen.

Johan-en-petra Van Leeuwen

Zet hem op! Parijs is nog ver, maar jullie gaan het halen 💪