Syl en Bas aan de wandel

van Sylvia Uijthoven

Ik wandel tegen kanker

Ik kom in actie om geld op te halen voor kankeronderzoek. Dat is heel hard nodig, want nog steeds krijgt 1 op de 3 mensen in Nederland te maken met kanker. Sponsor mij en help KWF met de financiering van belangrijk onderzoek naar kanker. Ik wandel tegen kanker en voor het leven. Namens mij en KWF: dankjewel!

Mijn badges

Mijn updates

Westerborkpad etappe van Echten.naar Spaarbankbos

Wednesday 13th Mar
Zondag 10 maart een korte etappe van 11,9 km gelopen van Echten naar het Spaarbankbos net voorbij Hoogeveen.

Ondertussen weer gewandeld

Wednesday 6th Mar
9, 10 en 11 februari 2024 zijn Bas en ik naar Terschelling geweest om het Waddenwandelpad op te pakken. Erg mooie natuur, erg mooi eiland maar erg nat. Hele stukken pad stonden onder water. De eenden zwommen over het fietspad. Veel omgelopen, maar genoten.

Afgelopen zaterdag 2 maart Westerborkpad etappe van Meppel naar Echten. Ook weer mooi en ook mooi weer :-).

Saturday 27th Jan
Zaterdag 20 januari 2024 hebben Bas en ik de etappe van Zwolle naar de Lichtmis gelopen. Ca. 19 kilometer. Vooral in Zwolle lag er nog veel plat getrapt sneeuw op de stoep, wat erg glad was. In december kwamen er beelden op YouTube van het hoge water in de Ijssel en Overijsselse Vecht. Het vechterweerdsluisje was gelukkig weer begaanbaar.

Vandaag de etappe van de Lichtmis naar station Meppel. Een mooie dag,een mooie tocht van 21,6 kilometer via Staphorst. Mooie lange boerderijen met frisgroene luiken en frisblauwe vensterbanken vielen op. Lekker gelopen.

Sunday 26th Nov
Etappe station Wezep naar station Zwolle begon lekker zonnig. Mooi pad door bos en heide richting Hattem. Wat een mooi stadje. De Ijssel stond erg hoog. Bij Zwolle moesten we bij de brug "van hoop en angst" een andere route zoeken omdat ons pad onderwater stond.
Wederom genoten van de route en lekker gelopen.

Saturday 11th Nov
Vandaag etappe rondje Elburg - 't Harde - Elburg. Ongeveer 18,5 km.
Heen eerst kriskras door de steegjes van Elburg en dan door het platteland naar 't Harde. Terug door een mooie herfstkleurige laan, richting kasteel Zwaluwenburg, weer naar Elburg.

Nederlands Kustpad deel 2

Friday 27th Oct
Vandaag etappe De Zilk naar Haarlem cs. Een tocht van ruim 24 kilometer. Het grootste gedeelte door het Amsterdams waterleiding duingebied. Erg mooi. Heel veel damherten gezien en horen burlen!

Gendarmstien 6

Saturday 23rd Sep
De laatste etappe van Kollund naar Padborg. Ook weer erg mooi. Veel door bossen. De grens tussen Duitsland en Denemarken veranderde van een fjord naar een hek. We hebben zelfs een stukje in Duitsland gelopen. Tussen Kruså en Padborg waren er veel klimmetjes en dalletjes door weilanden, maar ook weer erg mooi. Op Haraldsvej bij nr 2 eindigde het Gendarmstien en onze eerste langeafstandwandelpad van 84 kilometer in het buitenland. ✅

Gendarmstien 5

Friday 22nd Sep
Vandaag etappe van Kollund naar Rinkenæs. De dag begon met regen, maar we hebben de hele wandeling in tshirt en korte broek kunnen doen. Weer een mooie route over landweggetjes, door betoverende bossen, langs de boulevard van Sønderhav, langs kleine gendarmhuisjes en ruïnes van een oude steenfabriek.

Gendarmstien 3 en 4

Gendarmstien 3
Woensdag 20 september
Vanaf Skelde Kobbel een mooie route door een betoverend bos. Bij Kragesand kwam Duitsland in zicht. Langs de vloedlijn over een stuk kiezelstrand was moeilijk lopen. Later weer door weilanden, langs de plaatsen Gammelgab, Busholm, Brunsæs, naar het Catherinesminde Teglværkmuseum. Ons eindpunt vandaag.

Donderdag 21 september,
Vanaf vandaag lopen we het pad andersom ( en achterstevoren). Dat komt beter uit met vervoer terug :-).
We zijn gestart in Rinkenæs en eindigden weer bij Catherinesminde Teglværkmuseum. In dit gebied hebben veel steenbakkerijen gestaan. Op het strand liggen hier geen kiezels of schelpen, maar door de zee afgeronde bakstenen.

En......Ik heb mijn streefbedrag wederom behaald. Ik vind dat echt super!!! Dank jullie wel 😘

Gendarmstien 2

Tuesday 19th Sep
Gisteren etappe 2 gelopen van Sønderborg naar Skelde Kobbel. Het weer is bewolkt met af en toe zon en dan weer regen. Het pad was weer mooi tot Vemmingbund. Daarna hebben we een heel stuk op een héél smal stukje oever ons een weg door het riet moeten banen. De wegwijspaaltjes stonden in de zee! Maar gelukkig was het laatste stukje weer goed begaanbaar.

Gendarmstien

Sunday 17th Sep
We zijn begonnen aan ons eerste langeafstandwandelpad in het buitenland. De Gendarmstien in Zuid Jutland Denemarken. Het pad is 84 kilometer lang en loopt van Padborg naar Skovby ( of andersom, zoals wij doen). Het pad volgt oude paden langs het Flensburg fjord waar Deense grenswachters van 1920 tot 1958 patrouilleerden.
Vandaag van Skovby naar Sønderborg. Erg mooi wandelen.

Mariager vandreruter DK

Friday 15th Sep
Vandaag een rondwandeling ruim om en door Mariager in Noord Jutland. Een mooie tocht van 11 kilometer langs de Mariagerfjord, door mooie bossen, met verre uitzichten, langs de grootste grafheuvel van Denemarken, door het oude stadscentrum, langs de oude haven, weer terug naar de camping.

Panoramarondwandeling Bramslev Bakker

Thursday 14th Sep
Vandaag een mooi panoramaroute van 10 kilometer gelopen. Deze route staat bekend als de mooiste route van Denemarken. En mooi was het. Bovenlangs door bossen en weilanden en een golfbaan richting Hobro. Langs het Mariagerfjord water weer terug. Errug mooi.

Abel Tasman Struuntocht Lutjegast

Saturday 9th Sep
Vandaag heb ik met mijn broer Wout de Abel Tasman struuntocht gelopen. Een georganiseerde tocht die eens in de 4 jaar wordt gehouden. Ja, toch een georganiseerde tocht ertussen ;-)
Vanuit Lutjegast ( geboorteplaats Abel Tasman)  starten 4000 deelnemers langs dorpjes in de provincies Groningen en Friesland. Onderweg is er veel te zien en te luisteren. Acrobatiek, Shantikoren, orkestjes, modelbootjes en acts leukte de tocht op. Bewoners hadden hun tuinslangen uitgerold. Zelfs de brandweer zorgde voor de nodige verkoeling. Want warm was het vandaag!!!
Een leuke, geslaagde tocht van ruim 28 kilometer.

Super!!!

Monday 4th Sep
Lieve vrienden, familie, buren en collega’s,
Nogmaals dank voor jullie steun.
Daar er nog steeds geld gedoneerd wordt, verhoog ik het streefbedrag.( wederom;-)

Sunday 27th Aug
In oktober 2022 zijn we gestart met het Westerborkpad. Een law van Amsterdam naar kamp Westerbork. " in het spoor van de jodenvervolging ". Een mooie maar ook beladen wandelpad.
Gisteren hebben we etappe van Nunspeet naar Wezep gelopen. Een wandeling van 25,8 kilometer. En wat een mooie omgeving! Veel door de bossen, de heide staat in bloei en een zandverstuiving. We moesten zelfs een klein stukje omlopen omdat het pad was afgezet. Even later zagen we waarom: een stuk of 15 wilde zwijnen van groot naar heel klein. Tja die wil je niet zonder hekje tegenkomen op je pad!!!

(nogmaals) heel veel dank

Sunday 27th Aug
Lieve vrienden, familie en buren,

We hebben nooit kunnen bedenken dat we na een paar dagen al over het streefbedrag heen waren. Echt super. Heel erg veel dank.
Nu er nog steeds donaties binnen komen, gaan we voor de 1000! We zijn al een eind opweg.

Mijn motivatie

Monday 21st Aug
In november 2013 kreeg ik diagnose borstkanker. Mijn rechterborst was al een tijdje pijnlijk. Toch maar voor een mammografie. Mijn pijnlijke borst was gelukkig een ontstekinkje, maar in mijn linkerborst helemaal tegen mijn rib zat een tumor. Niet kunnen voelen. Hoe dan? Ik ben sportief, eet gezond, nooit gerookt, dat zegt dus niets. Daarna wordt je agenda bepaald door het ziekenhuis. Een operatie, bestralingen en een chemotherapie erachteraan omdat er toch stiekem een uitzaaiing in de poortwachtersklier zat.
Sinds maart dit jaar mocht ik stoppen met de medicatie en hoef ik ook niet meer voor controle naar de oncoloog. Dat moet ik vieren!!!

Nu wandel ik bijzonder graag. Al voor ik borstkanker kreeg. Tijdens mijn behandeling ben ik ook door blijven wandelen. Niet meer de 40 kilometers, maar kleine stukjes. Dat heeft mij altijd zeer goed gedaan en nog!
Na de chemotherapie ben ik weer langzaam gaan opbouwen. Rondje Texel van 60 kilometer dat redt ik niet meer en 40 is ook te veel. Maar 30 kilometer is ook goed.
Nu kan ik mij laten sponsoren met het lopen van evenementen. Lopen met veel drukte om mij heen, daar word ik niet echt gelukkig van. Toen bedacht ik dat ik samen met mijn man Bas toch al de langeafstandspaden (law's) aan het belopen ben, wij gaan proberen zoveel mogelijk paden te belopen.
Het Pieterpad, Zuiderzeepad, Pionierspad,  Nederlands Kustpad deel1 en Waterliniepad hebben we al uitgelopen. Wij zijn bezig met het Westerborkpad, Nederlands Kustpad deel 2 en het Waddenwandelpad.

Ik wil na bijna 10 jaar van onder behandeling en controle te zijn geweest, iets terug doen.
Vandaar deze actie. Helpen jullie mee? Alvast enorm bedankt 😘

Mijn donateurs

Tineke

🤿👍

Tineke

Marieke Vos

Hoi Sylvia, Je bent echt een topper! En wat een geweldig mooi nieuws had je voor je vakantie! We missen je als juf bij de zwemlessen, maar hopen vooral dat jullie enorm genieten van jullie wandeltochten. Hartelijke groeten, Judith en Marieke Vos

Karin Weijmer

😘

Ciro Da Costa

Hup (juf) Sylvia!

Marion Fischer

Goed gedaan, groeten van Margriet en Marion ( aquasport)

Anoniem

Altijd even enthousiast en positief! Veel succes en zet hem op 😃 groetjes Nancy (Aqua High Energy)

Metske De Jong

Succes❤️

Odilia Schepers

Beste Sylvia en Bas, Heel veel succes en plezier met jullie wandeling. Super dat jullie dit doen.

Tof Syl, zet hem op!

25.4

Proficiat! Heel veel succes met wandelen en de actie, maar bovenal: enjoy life!! 😘

40.4

Cora En Mariska

Sandra Linger

Betty Van Gelderen

Succes

Floyd A Graham

Ingrid Nachtegeller

Sylvia wat een geweldig nieuws! En top dat je je inzet om te helpen deze rotziekte te genezen! Heel veel succes maar vooral veel plezier met wandelen!

Joke Coolen

Gefeliciteerd. Goed bezig veel loopplezier.

Betty Hofstra

Succes met de inzameling en fijn dat het zo goed met je gaat!

Anoniem

Er komt een tijd dat we gaan winnen met zoveel mensen die zich inzetten om geld in te zamelen voor onderzoek het hele jaar door. Ik help graag met een donatie .

Caroline Prinse

Zet hem op ❤️

Tonny Wisse

Succes Sylvia in Denemarken.

Nynke Jansen

Bauke Bottelier

Lekker bezig topper

Mario & Willeke

Veel succes, break a leg ;-)

Anoniem

Hatseflats. Net gehoord over jullie mijlpaal en woorden gelezen op je actiepagina dat verdiend een duit in het zakje xxx

Paul Van Franeker

Heel goed gedaan Syl en Bas, mijn laatste zetje naar het streefbedrag 😘

Rita Van Wenum

Goed van jullie, ga zo door!

Eelco Derks

Sandra Ruiter

Geweldig dat jullie dit doen!! Veel plezier en succes 😘

Fam Eveleens

Kusjes van ons allemaal 💋

Tom Schumacher

Esther Frank

Hoi hoi, goed plan! Veel wandelplezier en vooral nog heel lang gezond verder.

Nelleke

Jiska Van Der Van Der Molen

Alex

Succes Sylvia!

Chantal Bleeker

Lieve Syl, heel veel succes!!! Ik denk vaak aan je als wij op de LAW’s lopen!!

Karin Zandbergen

Lieve Syl, vanaf het begin ben je een doorzetter geweest, bewondering voor hoe je nu in het leven staat. Veel plezier samen met Bas.

63.4

Sterre Schumacher

Carla Rohlof

Veel succes met deze aktie

Josine Hermse

Veel succes en plezier met lopen!

Jeroen

Yvonne

Succes , Henry en Yvonne

Paul Van Franeker

Streefbedrag gehaald! En door!

57.4

Veel succes!!

Will

Diepe buiging

Peter Alberts

Succes met wandelen

Roos Kaptein

Lieve Syl en Bas…heel veel succes en wandelplezier. Geniet ervan.❤️ Groetjes Roos

Ron Pauli

Mooi initiatief buuf! Er is veel geld nodig voor onderzoek naar kanker! Succes.

Geertje Zwama

Zet en op !!

Bettina Bolduan

Succes !!!!

Ouarda Ziermans

Wat een goed nieuws voor jullie. En een super actie ❤️

30.4

Sabine Van Eck

Wat een super initiatief! Liefs

Karla Morlog

Marcel Evers

Hi Syl en Bas, Jullie zijn idd al jaren aan de wandel. Wat een goed initiatief en wij wensen jullie nog vele jaren wandelplezier en gezondheid toe. Liefs Marian en Marcel

Marga

Wat goed van jullie! Veel wandel plezier gewenst

Andrea

Succes met lopen

Alice En Sipko

Jullie zijn Toppers! En de liefste buren :)

Lieke Van Oostwaard

Succes!!

Anita Licht

Roger Van Der Klugt

Go Go Go!!!

Sandra Neerings

Mijn buuf loopt voor kanker! Wat een goed initiatief!!! Ik hoop dat het een zeer succesvolle wandeling wordt Sylvia! 👌🏻

Ellie

👍😘

Dita Nieuwenhuis

Twee vliegen in één klap!