Blog

500 euro heb je zo bij elkaar

01 Aug 2023

Om donaties vragen voor je actie moeilijk? Niet volgens deze actievoerders! Zij hadden het streefbedrag in een mum van tijd op hun actiepagina staan! 
Lees hun ervaringen en laat je inspireren. Hoe is het jou gelukt om zoveel geld op te halen met je actie voor KWF?

Deel je verhaal

“Ik ben begonnen met actievoeren toen mijn moeder ziek werd. Er zijn zoveel mensen die graag iets willen doen. Een donatie aan mijn actie geeft hen een goed gevoel. Ze steunen niet alleen mij en mijn moeder, maar iedereen die geraakt is door kanker” – Danique (32) deelnemer TCS Amsterdam Marathon 2023

“Ik heb me verbaasd over hoe snel ik mijn streefbedrag bij elkaar had. Ik ben eigenlijk helemaal niet actief op social media en deelde mijn actie alleen op Instagram en LinkedIn. En toen ging het eigenlijk vanzelf. Alle persoonlijke berichtjes hebben me echt bijzonder geraakt.” – Danitsja (38) deelnemer CPC Loop Den Haag 2023

“Ik deelde mijn actie en mijn persoonlijke verhaal in al mijn Whatsapp-groepen. Daardoor had ik in een mum van tijd mijn streefbedrag binnen!”- Noëna (26) deelnemer Singelloop Utrecht 2022

Organiseer een feestje

“De oude voetbalmaten van mijn vader organiseerden een benefietavond in hun favoriete café. Die avond haalden we 5000 euro op voor mijn actie. Mijn vader stond zo midden in de gemeenschap, dat iedereen wel iets ter nagedachtenis wil doneren. Hartverwarmend!” – Justin (26) deelnemer NN Marathon Rotterdam 2023

Promoot je actie op je werk

“In de wachtkamer van mijn fysiopraktijk mocht ik mijn actie promoten op het tv-scherm. Ook hing ik posters met de QR-code naar mijn actiepagina op. Omdat mijn cliënten zelf vaak kanker van dichtbij meemaken kon ik op veel steun rekenen!” – Anouk (26) deelnemer Limburgs Mooiste 2023

“Ik zette mijn actie in de handtekening van mijn zakelijke mail. Daardoor bereikte ik veel mensen en haalde ik mijn streefbedrag in een handomdraai!” – Maurice (32) deelnemer NN Marathon Rotterdam 2022

“Mijn moeder heeft een schoonheidssalon. Zij zette de poster met de QR code naar mijn actiepagina op de balie neer en vertelde al haar klanten trots over mijn actie. Dat streefbedrag had ik binnen no-time binnen!”- Niek (20) deelnemer ASML Marathon Eindhoven 2022

Benader de lokale media

“Ik benaderde de lokale media in Zeeland om mijn persoonlijke verhaal te vertellen. Zo deed ik een interview op de radio en stond ik in de krant. Daardoor kreeg ik extra aandacht voor mijn actie!”- Koert (24) deelnemer NN Marathon Rotterdam 2022