Je bereidt je al een tijdje voor jouw actie. En je bent er helemaal klaar voor. De opbrengst staat echter al een tijdje stil. Daar mag ook wel weer wat beweging in komen, vind je. Hoe krijg je dat voor elkaar? Met deze 6 tips maak je gegarandeerd een mooie eindsprint met jouw actie.
- Stuur een herinnering
Veel mensen vergeten dat je ze hebt gevraagd. Want zeg nou zelf, hoe vaak krijg je een appje en leg je direct je telefoon weer weg. Iemand helpen herinneren aan je actie is dus echt zo gek nog niet. Bijvoorbeeld: “Hé buuf, mijn actie zit er aan te komen. Kunnen KWF en ik op jouw steun rekenen? Je mag zelf kiezen hoeveel je doneert. Alle kleine beetjes helpen!” Vergeet niet de link naar je actiepagina te sturen. Nu kan de buurvrouw niet meer om je actie heen.
- Zet de verdubbellaar in
Als je al op tijd bent begonnen met actievoeren kun je jouw donateurs van het eerste uur proberen om wat extra’s vragen. Misschien willen ze hun inleg wel verdubbelen als jij je race binnen een bepaalde tijd uitloopt/ fietst of wandelt?
- Speel met donatiebedragen
Donateurs zijn geneigd om guller te geven als je met hun verbeelding speelt. Vraag ze bijvoorbeeld één euro te sponsoren voor iedere kilometer die jij aflegt. Ren je een hele marathon? Dan is dat toch alweer een donatie van 42 euro! Of stel je streefbedrag in op een getal die voor jou bijzonder is. Denk aan 1973, het geboortejaar van je dierbare. Wie wil daar nou niet aan bijdragen?
- Koppel STRAVA aan je actiepagina
Via het dashboard op je actiepagina koppel je eenvoudig jouw STRAVA-activiteiten. Een leuke manier om nieuwe donateurs te laten zien dat het menens in. Jij gaat écht in actie komen tegen kanker. En draai het om: vertel op je STRAVA-tijdlijn waar jij voor traint. Vergeet niet een linkje van je actiepagina bij te voegen.
>> Word lid van de KWF club en wissel ervaringen uit met andere KWF-atleten.
- Bewijs dat je de actie hebt voltooid
Bij de meeste Ren, Fiets en Wandel tegen kanker evenementen vangt KWF je op bij de finish. Voor een high-five, een knuffel en een foto met het selfie-frame. Deel de ‘I Did It’-foto op social media met een linkje naar je actiepagina. Met dat bewijs gaan niet alleen de duimpjes, maar ook je opbrengsten omhoog! Na het event kun je nog 4 weken om donaties vragen.
- Benader de lokale pers
(Lokale) media zijn altijd op zoek naar bijzondere verhalen. Helemaal als ze die kunnen koppelen aan een sportief evenement uit de buurt. Wat jij doet is heel bijzonder. Bijzonder genoeg om de krant te halen. Deel jouw motivatie met de redactie van een buurtkrant of lokaal radiostation. Veel lezers of luisteraars zullen geraakt zijn door jouw verhaal en steunen je graag. Reken maar dat er nieuwe, onverwachte donaties binnenrollen!
>> Pers benaderen moeilijk? Gebruik de perstoolkit!